پوستر نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد
پوستر نوزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با تاکید بر نگاهی نو، جسورانه و ملهم از فرهنگ ایرانی رونمایی شد.
فرهنگی، هنری- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی نوشت: مراسم رونمایی از پوستر نوزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» روز دوشنبه ۱۰ آذر با حضور حسین ترابی مستندساز، مهرداد زاهدیان رئیس انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، سیدعلیرضا حسینی عضو انجمن صنفی تهیهکنندگان سینمای مستند، فیما امامی مستندساز و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره سینماحقیقت و کتایون جهانگیری کارگردان سینمای مستند برگزار شد.
محمد حمیدی مقدم دبیر نوزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» درباره رنگهای جشنواره سینماحقیقت گفت: رنگهای ثابت ما در سالهای اخیر و پس از سال ۹۸ و بعد از مدیریت هنری رضا عابدینی، سبز و نارنجی بود؛ رنگها و طرحهایی که به مرور زمان موجب شناسایی جشنواره سینماحقیقت شده است. امسال ضمن حفظ آن رنگها و هویت، به دنبال ایجاد فضایی تازه بودیم. همراهی بهرام کلهرنیا به خلق این فضا و رفتن به سمت تجربه تازه کمک کرد.
حمیدی مقدم افزود: امسال جشنواره نیاز داشت تا فضای نو شدن را تجربه کند و دریچه دیگری رو به جهان و مفاهیم سینمای مستند در آن دیده شود. این اتفاق در پوستر و با همراهی استاد بهرام کلهرنیا شکل گرفته است. البته همواره نظرها در حوزه پوستر، متفاوت و گاه متضاد است ولی ما وارد حوزه تازهای شدیم و تلاش کردیم از منظری جدید به جهان، مستند و سینماحقیقت نگاه کنیم.
وی به تنوع فیلم ها و چهره های فیلمساز در این دوره جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش ملی و بین الملل امسال فیلمهای شاخص، در جشنواره فیلم دارند و آثار فیلمسازهای بزرگ را روی پرده خواهیم دید. بخش ملی و بینالملل این دوره جذابیتهای بسیاری برای دوستداران سینمای مستند دارد.
وی تاکید کرد: بخش مجموعه عکس مستند این دوره که در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد، رویدادی است که با اقبال مواجه شده است. همچنین در بخش دانشجویی نیز شور و شوق کم نظیری دیده میشود.
در نبود بهرام کلهرنیا مدیر هنری نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت رضا خاکساری، یکی از اعضای تیم طراح پوستر گفت: در بررسی جشنواره سینما حقیقت و عناصر بصری آن به چند نکته کلیدی رسیدیم که اساس پیدا کردن ایده و کانسپت(محتوا) کار ما بود؛ به طوری که سادگی، جذابیت، پرهیز از عناصر اضافه و رنگهای تلخ و ایجاد تعامل با بیننده را مدنظر داشتیم.
این گرافیست ادامه داد: این پوستر از تصاویر کمی استفاده کرده تا مفهوم در پس تصویر و در عمق آن دیده شود. با توجه به تیپ رنگی تعریف شده برای سینما حقیقت و توجه به ماهیت جشنواره، پوسترها طراحی و اجرا شد.
سیاوش یعقوبی، یکی دیگر از اعضای تیم طراحی پوستر گفت: با وجود سختی های کار، تلاش کردیم دگردیسی جدیدی در پوستر ارائه کنیم. لذا به غیر از پوستر اصلی در پوسترهای بخش های مختلف نیز تلاش کردیم کار متفاوتی ارائه شود. مثلا در بخش ایران به دنبال ارائه نمادی برای ایران بودیم و در تصویر به قرن ششم و سفال های نیشابور اشاره کردیم که مختص ایران و یادآور تمدن ما است.
یعقوبی ادامه داد: در پوستر بین الملل نیز از آثار موریس اشر هنرمند هلندی استفاده شده است. رویکرد شرقی آثار این هنرمند اهمیت ویژه دارد.
محمد حمیدی مقدم دبیر نوزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» درباره رنگهای جشنواره سینماحقیقت گفت: رنگهای ثابت ما در سالهای اخیر و پس از سال ۹۸ و بعد از مدیریت هنری رضا عابدینی، سبز و نارنجی بود؛ رنگها و طرحهایی که به مرور زمان موجب شناسایی جشنواره سینماحقیقت شده است. امسال ضمن حفظ آن رنگها و هویت، به دنبال ایجاد فضایی تازه بودیم. همراهی بهرام کلهرنیا به خلق این فضا و رفتن به سمت تجربه تازه کمک کرد.
حمیدی مقدم افزود: امسال جشنواره نیاز داشت تا فضای نو شدن را تجربه کند و دریچه دیگری رو به جهان و مفاهیم سینمای مستند در آن دیده شود. این اتفاق در پوستر و با همراهی استاد بهرام کلهرنیا شکل گرفته است. البته همواره نظرها در حوزه پوستر، متفاوت و گاه متضاد است ولی ما وارد حوزه تازهای شدیم و تلاش کردیم از منظری جدید به جهان، مستند و سینماحقیقت نگاه کنیم.
وی به تنوع فیلم ها و چهره های فیلمساز در این دوره جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش ملی و بین الملل امسال فیلمهای شاخص، در جشنواره فیلم دارند و آثار فیلمسازهای بزرگ را روی پرده خواهیم دید. بخش ملی و بینالملل این دوره جذابیتهای بسیاری برای دوستداران سینمای مستند دارد.
وی تاکید کرد: بخش مجموعه عکس مستند این دوره که در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد، رویدادی است که با اقبال مواجه شده است. همچنین در بخش دانشجویی نیز شور و شوق کم نظیری دیده میشود.
در نبود بهرام کلهرنیا مدیر هنری نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت رضا خاکساری، یکی از اعضای تیم طراح پوستر گفت: در بررسی جشنواره سینما حقیقت و عناصر بصری آن به چند نکته کلیدی رسیدیم که اساس پیدا کردن ایده و کانسپت(محتوا) کار ما بود؛ به طوری که سادگی، جذابیت، پرهیز از عناصر اضافه و رنگهای تلخ و ایجاد تعامل با بیننده را مدنظر داشتیم.
این گرافیست ادامه داد: این پوستر از تصاویر کمی استفاده کرده تا مفهوم در پس تصویر و در عمق آن دیده شود. با توجه به تیپ رنگی تعریف شده برای سینما حقیقت و توجه به ماهیت جشنواره، پوسترها طراحی و اجرا شد.
سیاوش یعقوبی، یکی دیگر از اعضای تیم طراحی پوستر گفت: با وجود سختی های کار، تلاش کردیم دگردیسی جدیدی در پوستر ارائه کنیم. لذا به غیر از پوستر اصلی در پوسترهای بخش های مختلف نیز تلاش کردیم کار متفاوتی ارائه شود. مثلا در بخش ایران به دنبال ارائه نمادی برای ایران بودیم و در تصویر به قرن ششم و سفال های نیشابور اشاره کردیم که مختص ایران و یادآور تمدن ما است.
یعقوبی ادامه داد: در پوستر بین الملل نیز از آثار موریس اشر هنرمند هلندی استفاده شده است. رویکرد شرقی آثار این هنرمند اهمیت ویژه دارد.
لینک کوتاه
کلید واژه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر