پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

رفع تصرف 6 هزار مترمربع از اراضی ملی ساوجبلاغ

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ از رفع تصرف از اراضی ملی پلاک‌های اغشت، کوشکدز و سعید آباد به متراژ شش هزار متر مربع خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «کمال شایگانی» گفت: در بیست و سوم تیرماه سالجاری مساحت شش هزار متر مربع از اراضی ملی این شهرستان با هماهنگی دستگاه قضا و همکاری نیروی انتظامی، توسط یگان حفاظت این اداره رفع تصرف، آزاد سازی و مبلغ یکصد و دوازده میلیون ریال خسارت وارده به مرتع، توسط متخلفان واریز شد.

وی افزود: طبق تبصره 1 ماده 55 قانون اصلاح قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، رفع تجاوز از این اراضی برعهده سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور است و پرونده‌هایی که در ارتباط با تخلفات و تصرفات عدوانی به اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی تشکیل و مطرح می‌شود، با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری خواهند شد.

شایگانی ارزش ریالی این اراضی را بالغ بر هفت میلیارد ریال اعلام کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همیاران طبیعت و جوامع محلی فعال در حوزه منابع طبیعی با بیان این مطلب که حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه تمام آحاد جامعه است، از مردم خواست موارد تجاوز و تصرف غیرمجاز را به مأمورین یگان حفاظت و شماره تلفن 1504 امداد جنگل و مرتع اعلام نمایند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: براساس وظیفه اداری و به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری با متصرفین اراضی ملی وزمین‌خواران برخورد قانونی و قاطعی به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات