چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 اتمام حجت رئیس دادگستری ساوجبلاغ با عوامل ساخت و ساز غیر مجاز

قبل از هر نوع خرید ملک از جهاد کشاورزی استعلام بگیرید

رییس دادگستری ساوجبلاغ با هشدار به عوامل ساخت ‌و ‌سازهای غیر مجاز در این شهرستان گفت: ساخت‌ و ‌سازهای غیر مجاز یکی از دغدغه‌های مهم رئیس کل دادگستری استان البرز است، به همین علت در برخورد با این مساله هیچ اغماضی وجود ندارد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «احمد نوروزی» در اولین نشست کار گروه مقابله با تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز که با حضور فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب و اعضای این نشست برگزار شده بود با هشدار نسبت به هر نوع تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات در این شهرستان، تصریح کرد: هشدارهای لازم به مشاورین املاک، معادن شن و ماسه، کارگاههای بلوک‌سازی، مصالح فروشان و دیگر اصنافی که تغییر کاربری اراضی زراعی را تسهیل می‌کنند داده شده و در صورت بروز تخلف به عنوان معاونت جرم با عوامل برخورد می‌شود.

وی همچنین از مردم خواست فریب تبلیغات ساخت ویلا یا باغ را نخورند و قبل از هر نوع خرید ملک نسبت به اخذ استعلامات لازم از جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ اقدام کنند.

نوروزی گفت: اخیرا تابلوهای تبلیغاتی در بزرگراه کرج هشتگرد به تبلیغ بنگاه‌های معاملات ملکی و فروش اراضی کشاورزی پرداخته است که اداره ارشاد و راهداری ملزم هستند از توسعه این پدیده پیشگیری و ممانعت نمایند.

رئیس دادگستری ساوجبلاغ به بخشداران تاکید کرد نظارت بیشتری بر دهیاران و شوراها داشته باشند و افزود: شنیده‌ها حاکی از همکاری بعضی از شوراهای اسلامی و دهیاران در خصوص هماهنگی با عاملین ساخت و ساز است.

وی گفت: ما نباید منتظر باشیم تا بنا ساخته شود و آنوقت برای اجرای حکم سراغشان برویم؛ پیشگیری بسیار مهم است و نباید اجازه بدهیم ملکی تغییر کاربری یابد و تبدیل به شهرک یا ویلا شود؛ جهاد کشاورزی نسبت به تقویت اکیپ  گشت‌های خود در سطح شهرستان اقدام نماید و اجازه ندهد هیچ ساخت و سازی در اراضی کشاورزی و باغ‌ها شکل بگیرد.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش مشاورین املاک مجاز و غیر مجاز انتقاد کرد و گفت: اتاق اصناف و اتحادیه مشاورین املاک با همکاری اماکن نیروی انتظامی ضمن جمع‌آوری همه املاک غیرمجاز و پلمب دفاتر آنان با هر عنوانی که هست مشاورین مجاز را هم مدیریت کند؛ چرا اجازه می‌دهند این حجم از بنگاه‌ها که اغلب عاملین تفکیک و فروش اراضی کشاورزی هستند رشد و توسعه یابند.

رئیس دادگستری ساوجبلاغ گفت: ساوجبلاغ به دلیل نزدیکی به کلان‌شهرهای کرج و تهران و شرایط آب و هوایی، دارای جذابیت‌های طبیعی و گردشگری است به همین علت همواره موجب هجوم فرصت طلبان و سودجویان قرار گرفته است که در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز از ابتدای سال جاری بیش از ۳۹۹ هکتار از اراضی از لوث بناهای غیر مجاز آزاد شده است.

وی به شهرداران و دهیاران این منطقه هشدار داد مقابله نکردن با ساخت و ساز تبانی در این اقدام غیرقانونی تلقی می‌شود و تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

نوروزی در پایان از مردم نیز درخواست کرد مفسدان و دلال‌های فعال در ادارات، مجموعه دادگستری و دادسرای منطقه را با گزارش محرمانه به دادستانی یا دادگستری معرفی کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات