چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

غنی‌سازی اوقات فراغت با رویکرد مهارت‌محوری؛

دانش‌آموزان تابستان 99 را بر بستر شبکه شاد سپری می‌کنند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از آغاز برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان این استان خبر داد و گفت: این فعالیتها با رویکردی مهارت محور در قالب فضای مجازی و حضوری انجام خواهد شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «فرشته فهمیده» در نشست استانی فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش استان البرز که روز شنبه درسالن امام علی (ع ) کرج برگزار شد، اظهارداشت: با توجه به شیوع کرونا برنامه‌های اوقات فراغت تابستان ۹۹ که به صورت تجربه‌ای نوین و در فضای مجازی رقم می‌خورد نیازمند ایجاد زیرساخت‌ها و تمهیدات ویژه است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‌های تابستانی برای دانش‌آموزان در بخش فضای مجازی برنامه‌ریزی و در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت به خصوص در حوزه ورزش باید همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

فهمیده فعالیت‌های تابستانی البرز در راستای سند تحول بنیادین و سیاست‌های ابلاغی آموزش و پرورش را حول سه محور مهم پویش «در خانه بمانیم» به علت شیوع بیماری کرونا، ایجاد «پایگاه‌های اوقات فراغت» و تحقق آموزش در فضای مجازی و «هر دانش‌آموز یک مهارت»  با توجه به نیاز دانش‌آموزان در سال جهش تولید اعلام کرد.

فهمیده تصریح کرد: تقویت روحیه جمعی و روحی و کمک به روند آموزش اصلی در فضای ساحت‌های شش گانه تربیتی و پنج محورفعالیت‌های وزارت متبوع و همچنین تقویت اولیای دانش‌آموزان و نظارت اولیا بر فعالیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برنامه فعالیت‌های تابستانی امسال بر بستر شبکه آموزشی شاد حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی ارائه می‌شود که لازم است همه دانش‌آموزان علاقه‌مند، مدیران، مربیان و معاونین پرورشی و فرهنگی استان البرز به عضویت آن درآیند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و  پرورش البرز ادامه داد: امسال فعالیت‌های تابستانی در محور مهارت‌های ارتباطی، حرفه‌ای، فرهنگی، هنری، اقتصادی، اشتغالزایی، ورزشی و سلامت برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات