پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به میزبانی البرز؛

سومین جشنواره ملی دانش‌آموزی سلول‌های بنیادی برگزار شد

سومین پیش رویداد جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور به میزبانی استان البرز به صورت مجازی و با حضور ۴۰۰ دانش آموز برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت که در فراخوان این جشنواره  ۱۲۰۰ دانش آموز از ۲۲ استان کشور ثبت نام کردند.

«سالار قاسمی» اظهار داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، این پیش رویداد در قالب کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی برای دانش‌آموزان پایه نهم و دهم برگزار شد.

 این کارگاه‌ها با مشارکت ۱۰ مدرس برجسته فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده اجرایی شد.

محور این کارگاه‌های آموزشی آشنایی با سلول‌های بنیادی، کار در آزمایشگاه سلول بنیادی، کار با حیوانات آزمایشگاهی، استخراج سلول بنیادی از مغز استخوان و کشت آن، پاساژ و شمارش سلول، فریز و دفریز، مهندسی بافت، کشت بافت گیاهی، مقاله‌نویسی وایده‌یابی و اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی بود.

قاسمی با بیان اینکه این کارگاه‌ها با همکاری ستاد ترویج و توسعه سلول‌های بنیادی و تحت نظر معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در البرز دایر شد، اضافه کرد: دانش‌آموزان از ۳۱ خرداد تا چهارم تیر ماه ۹۹ به مدت ۱۵ ساعت زیر پوشش آموزش تخصصی کارگاهی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در این پیش رویداد مهم علمی دانش‌آموزان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان، شهرستان های تهران و فارس مشارکت داشتند.

وی یادآورشد: تعامل دوطرفه با اساتید، آموزش تکنیک‌های کار در آزمایشگاه سلول‌های بنیادی با استفاده از فیلم، ارتباط با بزرگان این رشته ازجمله ویژگی‌های برجسته این پیش رویداد را تشکیل داد.

قطب کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پژوهش سراهای دانش‌آموزی کشور در پژوهش سرای ملاصدرا آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج مستقر است که بیش از ۳۰۰ دقیقه فیلم آموزشی برای این وبینار تهیه کرد.

وی تاکید کرد: برگزاری این برنامه‌های آموزشی موجب خود آگاهی و بالا بردن اعتماد به نفس در آنها می‌شود و حضور در این کارگاه‌ها موجب گسترش علم وهمسو کردن دانش‌آموزان در مسیر علمی و دانش جدید می‌شود.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات