جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فشار سازمان بهزیستی به مراکز مشاوره تکذیب شد

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور نسبت به انتشار برخی اخبار در خصوص اعمال فشار سازمان بهزیستی به مراکز مشاوره واکنش داد و ضمن تکذیب آن گفت: هیچ پرونده‌ای نیز باطل نشده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مجید رضازاده» در خصوص این شایعه که روان‌شناسان و مشاورانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند، اگر از هشتگ‌هایی مثل غیرت، ناموس، مردسالاری، قتل ناموسی و زن‌کشی استفاده کنند، از سوی سازمان بهزیستی اخطار می‌گیرند، گفت: این سازمان هیچ فشاری بر مراکز مشاوره نداشته است.

وی افزود: این درحالیست که بهزیستی به همکاران بخش غیردولتی آموزش‌هایی را ارائه می‌کند تا بتوانند در مواردی که نیاز به مداخله وجود دارد مثل تربیت فرزندان و... اقدامات لازم را انجام دهند. بخش غیردولتی شریک ما است و نه تنها به آنها فشاری وارد نمی‌کنیم بلکه همواره کمک حالشان بوده‌ایم. به طوریکه حتی اگر نمی‌توانستند هزینه‌هایشان را پرداخت کنند به آنها یارانه پرداخت می‌کنیم.

معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اخیرا هم دستورالعملی برای مشاوره غیرحضوری در بخش غیردولتی را ابلاغ کردیم، اظهار کرد: همچنین خط ۱۴۸۰ هم‌ از ۸ صبح تا ۱۲ شب به شکل رایگان خدمات می‌دهد و به افراد توصیه می‌کنیم‌ قبل از هر تصمیمی مشاوره بگیرند.

وی تصریح کرد: این سازمان در همین راستا از ظرفیت بخش‌های غیردولتی و تشکل‌های روان شناختی حداکثر کمک را گرفته و اقدام به ارائه خدمات سلامت روان از طریق خدمات غیرحضوری خط ۱۴۸۰، خدمات حضوری مراکز مشاوره، مراکز سلامت روانی با رویکرد محلی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی کرده است.

به گفته رضازاده، بیش از 3000 مرکز غیردولتی مشاوره، از سازمان بهزیستی مجوز گرفته‌اند و خدماتی همچون مهارت‌های زندگی، آموزش‌های سلامت روان، مداخلات کاهش آسیبی و حمایت‌های روانی اجتماعی را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات