جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 شنبه همین هفته؛

کمک ودیعه اجاره مسکن تصویب می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روز شنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا کمک ودیعه اجاره به اقشار کم درآمد تصویب می‌شود؛ رقم آن فعلا مشخص نیست، اما قطعاً بلاعوض نخواهد بود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «محمود محمودزاده» اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی برای کمک به اقشار اجاره‌نشین، بسته‌ای را به دولت پیشنهاد داده که روز شنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب و سریعاً عملیاتی می‌شود.

وی افزود: در این زمینه قرار است مبلغی به عنوان کمک ودیعه اجاره به خانوارهای کم درآمد پرداخت شود که هنوز جزئیات آن مشخص نیست اما قطعاً بلاعوض نخواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دستگاه‌های متعددی در این خصوص نظر می‌دهند و دولت‌به جمع‌بندی می‌رسد گفت: این موضوع یکی از موارد کوتاه مدتی است که برای ساماندهی به بازار مسکن در دستور کار دولت قرار دارد.

محمودزاده خاطرنشان کرد: در بخش اجاره همچنین بحث مسکن استیجاری را به عنوان یک سیاست برای کنترل بازار اجاره پیگیری می‌کنیم. در این زمینه اصلاح آیین‌نامه را به شهرداری ابلاغ و اعلام آمادگی کرده‌ایم. قرار است آنها نیز طرح خود را بفرستند و در جلسه‌ای درباره آن تصمیم گیری کنیم.

‏وی تاکید کرد: مسکن استیجاری هم اکنون به صحن دولت رسیده و منتظر مصوبه نهایی دولت هستیم تا شرکت‌های اجاره داری بتوانند شکل حقوقی بگیرند و در بازار اجاره نقش ایفا کنند.

 در روزهای گذشته نشست ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهوری برگزار شد که ماحصل آن موضوعاتی همچون بسته حمایتی برای مستاجران، پرداخت ودیعه به خانوارهای اجاره نشین کم‌درآمد، سرعت دهی به پروژه اقدام ملی مسکن، الزامی شدن دریافت کد رهگیری، تسهیل صدور پروانه‌های ساختمانی و سیاست‌های مالیاتی از جمله در بخش خانه‌های خالی بود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات