جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مدیریت شهری در هفته‌ای که گذشت:

چه خبر از شهرداری کرج

در عصر ارائه اطلاعات  به صورت کپسولی، ما نیز بر آن شدیم اخبار «شهرداری کرج- معاونت‌ها و سازمان وابسته» طی یک هفته اخیر را به صورتی خلاصه‌تر و شاید بی تکلف‌تر ارائه دهیم تا هم خودمان راحت‌تر بفهمیم واقعا در این شهرداری عریض و طویل چه می‌گذرد و هم زمینه‌ای فراهم شود تا شهروندان از آنچه در مدیریت شهری کرج رخ می‌دهد، باخبر شوند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  -تیلدا حسینی؛ در عصر ارائه اطلاعات به صورت کپسولی، ما نیز بر آن شدیم اخبار «معاونت و سازمان شهرداری کرج» طی یک هفته اخیر را به صورتی خلاصه‌تر و شاید بی تکلف‌تر ارائه دهیم تا هم خودمان راحت‌تر بفهمیم واقعا در این شهرداری عریض و طویل چه می‌گذرد و هم زمینه‌ای فراهم شود تا شهروندان از آنچه در مدیریت شهری کرج رخ می‌دهد، باخبر شوند.

اخبار این هفته را با کمی اغماض از 10 روز پیش پیگیری کردیم و به همین چند تیتر از معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل و معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج رسیدیم. شاید یه این دلیل که قبلا برخی اخبار معاونت و سازمان‌های شهرداری مثل «افتتاح پارک امید» را  در شنبه‌های جهادی پوشش خبری داده بودیم.

 صحبت از شنبه‌های جهادی شد، فراموش نکنید این هفته نیز افتتاح داریم. پل یادگار امام (ره) که مکمل زیر گذر «هاشمی رفسنجانی» است، همین شنبه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج می‌گوید «در حال حاضر شهروندان برای استفاده از مسیر سه راه مادر به رجائی شهر باید کنارگذر پل شهدای پلیس را تا انتها طی کنند و از طریق دوربرگردان قبل میدان والفجر و ادامه مسیر به رجایی شهر برسند» اما حالا ... «با افتتاح این پل شهروندان می‌توانند در کمترین زمان ممکن به مقصد خود برسند.»

بنا به گفته «عسگر نصیری» بالغ بر چهارهزار متر مکعب خاک‌برداری و پی‌کَنی و یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی در اجرای این طرح صورت گرفته است.
 
راه‌اندازی ۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرج
 
ادامه اخبار مدیریت شهری کرج را با خبری از محیط زیست و راه‌اندازی ۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرج ادامه می‌دهیم.

هفته پیش معاون خدمات شهری شهرداری کرج از راه‌اندازی ۴ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرج خبر داد و گفت که «چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوای متعلق به اداره کل محیط زیست استان البرز تحویل معاونت خدمات شهری شهرداری کرج شده است.»

بنا بر این خبر، علاوه بر سه ایستگاه سنجش ذرات متعلق به این معاونت، چهار ایستگاه اداره کل محیط زیست استان البرز نیز به معاونت خدمات شهری کرج تحویل می‌شود.

نکته جالب آنست که «علی اصغر همتی» اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص شاخص کیفیت هوا را حق مسلم شهروندان دانسته و ابراز تاسف کرده است که «نقص فنی و مشکلات عدیده» این ایستگاه‌ها به خصوص در مواقع آلودگی هوا در فصول پاییز و زمستان مانع اطلاع‌رسانی صحیح شده است!

آنچه در پی می‌آید هم مربوط به اخبار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج است که از رفع معضلات ترافیکی معابر منتهی به بیمارستان کمالی تا اضافه شدن ۲۲ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج و روشن شدن ششمین گذرگاه عابر پیاده در کرج را دربرمی‌گیرد.
 
معضلات ترافیکی معابر منتهی به بیمارستان کمالی بررسی شد

جلسه بررسی معضلات ترافیکی معابر منتهی به بیمارستان کمالی با حضور شهردار منطقه ۹ و مدیر بیمارستان کمالی برگزار و مقرر شد که مدیریت بیمارستان امکان‌سنجی بازگشایی درب جنوبی بیمارستان را  پیگیری کند تا ورود پرسنل از این درب صورت گیرد.

به گفته «محمدرضا احمدی‌نژاد» - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج-  در راستای تسهیل در تردد شهروندان جهت دسترسی به بیمارستان، مقرر شد کوچه کاج حد فاصل خیابان کمالی تا سه راه «از شرق به غرب» و خیابان شهید خیلدار حد فاصل سه راه تا خیابان کمالی «از غرب به شرق» هم به صورت یک طرفه شود.
 
اضافه شدن ۲۲ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج
 
در خبری دیگر از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج خواندیم که «محمدرضا احمدی‌نژاد» از اضافه شدن ۲۲ دستگاه اتوبوس جدید به ارزش ۴۰ میلیارد تومان به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج خبر داده است و گفته «به‌زودی» این اقدام صورت می‌گیرد. حال باید دید این قید زمانی در شهر کرج چه بازه زمانی را شامل می‌شود!

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با ورود اتوبوس‌های جدید به خطوط اتوبوسرانی، زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند!
 
ششمین گذرگاه عابر پیاده در کرج روشن شد
 
طرح آشکارسازی گذرگاه عابر پیاده اقدام نو و جدیدی است که به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در حال اجرا است. ششمین گذرگاه عابر پیاده در کرج در محدوده «سینما پرشین» روشن و مجهز به سیستم روشنایی نقطه‌ای شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج، با بیان اینکه طرح آشکارسازی با نورپردازی نقطه‌ای پیش از این در ۵ گذرگاه عابر پیاده دیگر نیز اجرا شده است، می‌گوید اولویت‌بندی اجرای این طرح بر اساس حادثه‌خیز بودن معابر و میزان تصادفات به وقوع پیوسته انجام می‌شود.

«محمدرضا احمدی‌نژاد» همچنین ابراز امیدواری کرده است در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد عابرین پیاده و کاهش خطرات ناشی از تصادفات درون شهری تا «پایان سال» تعداد زیادی از گذرگاه‌های عابر پیاده به این سیستم مجهز شوند. این قید زمانی را نیز فراموش نکنید!

تا هفته‌ای دیگر  و با این امید که روزی برسد... که آنقدر اخبار مفید و مهم معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری کرج زیاد باشد که در یک باکس خبری جمع‌ نشود، با ما باشید.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات