جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 قابل توجه نهادهای محلی؛

ظرفیت بالای نخبگان البرز در اقتصاد دانش‌بنیان چشمگیر است

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه بر لزوم تقویت اقتصاد دانش‌بنیان با حمایت از جامعه متخصص و نخبه کشور تاکید کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مهدی عسگری» با اشاره اقدامات سازنده دانشگاه امام حسین (ع) در جهت پیشرفت و توسعه کشور گفت: متخصصان و دانشمندان دانشگاه امام حسین توانسته‌اند دستاوردهای بسیار مهمی در زمینه دانش‌بنیان بدست آورند که در حوزه مهندسی و پدافند غیر عامل بسیار مهم و استراتژیک است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: تعداد زیادی از دانشمندان و متخصصان خلاق این دانشگاه از شهر کرج هستند که این نشانگر ظرفیت بالای منابع انسانی در این منطقه است که نیازمند توجه بیشتر از سوی نهادهای محلی در استان البرز است.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از محصولات دانشگاه امام حسین (ع) بومی‌سازی فناوری طراحی و ساخت دستگاه شبیه‌ساز رانندگی بولدوزر است که در حوزه ارزآوری و رفع وابستگی به خارج بسیار کارآمد است.

وی با بیان اینکه سایر دستاوردهای دانش‌بنیان  این مجموعه در حوزه‌های آب، انرژی و مهندسی بسیار کاربردی و در راستای حل مشکلات کشور است، گفت: می‌توان این دانشگاه را نمونه واقعی دانشگاه نسل چهارم دانست؛ چراکه حل مشکلات اساسی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد زنجیره ایده به فراورده در راستای تولید محصول کاربردی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این کمیسیون مورد توجه نمایندگان است، تقویت مجموعه‌های فنی و مهندسی دانش‌بنیان است که امید می‌رود که بتوان ارتباط عمیقی بین صنعت و دانشگاه ایجاد کرد.


انتهای  پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات