جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 تابستان امسال؛

سیمای البرز با 20 برنامه تولیدی میهمان البرزنشینان است

معاون سیمای صدا و سیمای البرز در نشست خبری که با حضور نمایندگانی از رسانه‌های استان برگزار شده بود، ضمن اعلام گزارش یکساله عملکرد سیمای البرز شرحی از تازه‌ترین برنامه‌های فصل تابستان شبکه البرز را بازگو کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ -تیلدا حسینی- معاون سیمای صدا و سیمای البرز در نشست خبری که با حضور نمایندگانی از رسانه‌های استان برگزار شده بود، ضمن اعلام گزارش یکساله عملکرد سیمای البرز شرحی از تازه‌ترین برنامه‌های فصل تابستان شبکه البرز را بازگو کرد.

«محمد ورزدار» در این نشست تخصصی که به منظور تبادل نظر با رسانه‌های استان در جهت هم‌افزایی و  تعامل هر چه بیشتر در حوزه خبر، اطلاع‌رسانی و رفع مشکلات شهروندان البرز صورت گرفته بود، اظهار داشت: با تبادل نظر با اصحاب رسانه به عنوان اتاق فکر البرز می‌توان به سیاستگذاری دقیق‌تری در آنتن‌دهی برنامه‌های سیما رسید.

وی ضمن پیشنهاد تشکیل «شورای فعالین فضای مجازی و مطبوعاتی» به عنوان بازوی مشاوره صدا و سیمای مرکز البرز، پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن رسانه‌های تصویری و مکتوب و اجرای سیاست‌های مشترک رسانه‌ای فارغ از هر گونه جناح‌بندی سیاسی را یکی مهمترین اهداف تشکیل این شورا اعلام کرد.

ورزدار در بخش دیگری از سخنانش به ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد یک ساله سیمای البرز از زمان تصدی وی در پست معاونت سیمای صدا و سیمای البرز پرداخت و گفت: در نیمه اول سال 98  با احتساب اخبار البرز در مجموع میانگین تولید برنامه در شبکه البرز 1 ساعت و نیم بود که این میزان در نیمه دوم 98 به 4 ساعت و نیم و در مقطع کنونی، نیمه اول سال 99،  به 5 ساعت و نیم رسیده است.

وی بزرگترین آفت تولید و پخش هر برنامه‌ای را عدم استمرار آن دانست و اظهار داشت: طبق سیاست اعمال شده، از نیمه دوم 98 تولید و پخش برنامه‌های سیمای البرز به طور مستمر و بدون قطعی صورت گرفته است.

معاون سیمای صدا و سیمای البرز به افزایش کیفیت در تولید برنامه‌ها اشاره و تصریح کرد: نه تنها میزان برنامه‌ها افزایش یافته است که تعدادی از برنامه‌های تولیدی البرز در بخش‌های مختلف حائز رتبه برتر کشوری شده‌اند و مورد تقدیر مسئولان ارشد سازمان ملی صدا و سیما قرار گرفته‌اند.

وی افزود: برنامه صبحگاهی «یه صبح دیگه»، که از 20 مهر 98 به صورت زنده و مستمر تا کنون در حال پخش است موفق به کسب رتبه برتر در بین مراکز استان شده و از ابتدای سال 99 به طور مشترک در «شبکه البرز» و «شما» به نمایش درمی‌آید.

برنامه‌های تولیدی و زنده‌ای نظیر «خونه زندگی»، «آستان ملکوت»، مسابقه «ستاره‌چین» و برنامه «ماه‌نشین» از جمله برنامه‌های تولیدی و یا زنده‌ای بود که ورزدار به آن اشاره کرد و گفت: با وجود رقابت تنگاتنگ و نابرابر بین 33 استان و کمبود امکانات و تجهیزات در البرز، موفق شده‌ایم برنامه‌هایی با محوریت‌های مختلف تولید کنیم که علاوه بر جذب 12 درصدی مخاطب استانی و بعضا کشوری توانسته از میدان رقابت با صدا و سیمای استانهایی با قدمت 40 ساله سربلند بیرون بیاید.

وی با اعلام اینکه در فصل تابستان سیمای البرز با برنامه‌های سرگرم‌کننده، آموزشی و مهیج میهمان خانه شهروندان البرز است گفت: با هماهنگی صورت گرفته با مراکز صدا و سیمای سایر استانها برآن شدیم تا ضمن احترام به اقوام ساکن در «ایران کوچک» دین میزبانی را در حق آنان ادا کرده و در برنامه «ماه‌نشین» هر هفته میهمان یک استان باشیم تا از نزدیک ادبیات، زبان، آداب و رسوم و موسیقی فولکلور هر خطه از ایران را در قاب شبکه البرز برای هموطنان به ارمغان بیاوریم.

ورزدار افزود: «ورزش البرز»، «بومرنگ» خاص کودکان، «به توان تو» ویژه نوجوانان، «آوانما»، «نگارستان»، «درشهر»، «باغ ترانه»، «به تن»، «البرز محله»، «خندان‌شو»، «پیش رو»، «نشانی»، «اقتصاد پویا» «نگاه مردم» و بسیاری از برنامه‌های دیگر 20 عنوان برنامه تولیدی شبکه البرز  است که از یکی دو هفته آینده در کنداکتور پخش شبکه البرز قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مقرر شده است روزهای پایانی هر هفته برنامه‌های شاد، مفرح و سرگرم‌کننده از شبکه البرز پخش شود، لیستی از جدیدترین مستندات و سریالهای در حال ساخت و یا آماده پخش را اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه تا کنون تولید مستندی در کارنامه خود نداشته‌ایم اما  اینک با افتخار اعلام می‌کنیم‌ که امسال 14 مستند با موضوعات مختلف در دست تهیه است که به مرور پخش خواهد شد.

معاون سیمای البرز رویکرد هویت‌بخشی برنامه‌ها را مهمترین خط مشی صدا و سیمای مرکز البرز در دوره مدیریت جدید قلمداد  کرد و  با اشاره به شیوع کرونا اظهار داشت: پاندمی کرونا و ساخت ۵۴۴ آیتم با محوریت پیشگیری از کرونا سبب شد تولید بسیاری از برنامه‌های پیش‌بینی شده با تاخیر روبرو شود ولی تمامی همکاران این مجموعه در تلاش هستند با سرعت عمل بیشتر لحظات آرام‌بخش و مفرحی برای شهروندان فراهم کنند.

وی در پایان، ضمن ‌قدردانی از زحمات کادر درمان در پیشگیری از این بیماری گفت: ادامه کرونا جدی است و فاز دوم این پاندمی که مسئولان بهداشت و درمان کشور به کرات در مورد آن هشدار داده‌اند، بسیار به ما نزدیک است، اما  رفتار جامعه حکایت از آن دارد که مردم از قرنطینه و پس‌لرزه‌های این بیماری به تنگ آمده‌اند. لذا یکی از برنامه‌هایی که قطعا در برنامه‌های آموزشی – بهداشتی این مجموعه قرار خواهد گرفت، مدیریت پساکرونا از جنبه‌های روانی و راهکارهای مقابله با افسردگی کرونایی خواهد بود.  


انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات