چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزارت اقتصاد نسبت به سودجویی برخی دلالان واکنش نشان داد

تکذیب فروش سهام عدالت به قیمت ارزان توسط بانک‌ها  

معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد ادعای خرید سهام عدالت به قیمت ارزان توسط بانک‌ها را تکذیب و به مردم توصیه کرد: فریب اخبار جعلی و کذب در رابطه با قیمت ناچیز سهام عدالت را نخورند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  وزارت امور اقتصادی و دارای، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای انتشار اخبار کذب در باره سهام عدالت را تکذیب کرد و به مردم توصیه کرد: مراقب سهام ارزشمند خود باشند و جز در موارد ضروری نسبت به فروش اقدام نکنند.

 در این بیانیه آمده است: برای فروش سهام عدالت به دلیل نبود دسترسی همه اقشار مردم به بازار سرمایه، از درگاه‌های حضوری و غیر حضوری بانک‌ها به منظور سهولت دسترسی اکثریت مردم استفاده شده است و بانک‌ها در این ساز و کار فقط عاملیت دریافت تقاضای مردم و اشخاصی که به بازار سرمایه دسترسی ندارند را بر عهده دارند.

تقاضای فروش سهام به این ترتیب است که سفارش‌ها از درگاه بانک‌ها اخذ و به کارگزاری‌ها داده می‌شود. کارگزاری‌ها نیز با هماهنگی سازمان بورس اوراق بهادار و با توجه به شرایط بازار به قیمت تابلو اقدام به فروش کرده و وجه را به حساب افراد کارسازی می‌کنند.

بنابراین بانک‌ها نقشی در تعیین قیمت سهام عدالت ندارند و فقط تسهیل کننده فرآیند دریافت تقاضا و واریز وجه هستند. قیمت بر اساس شرایط بازار سهام، چگونگی عرضه و تقاضا در بازار بورس، نوع سهام تشکیل‌دهنده سبد سهام عدالت و وضعیت مالی و سودآوری شرکت‌های تشکیل دهنده سهام تعیین می‌شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات