سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

 رییس اتاق ایران:

رشد واسطه‌گری، دلالی و سفته‌بازی نفس تولید را گرفته است

رییس اتاق ایران در مراسم تودیع و معارفه رئیس و هیئت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی البرز، گفت: استان البرز از نظر ظرفیت‌های اقتصادی، تنوع فرصت‌های تجاری و همچنین موقعیت جغرافیایی، استانی بی نظیر است و انتظار می‌رود با رفع موانع کسب و کار، جهش اقتصادی بزرگی را تجربه کند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «غلامحسین شافعی» با بیان اینکه اتاق البرز جوان‌ترین اتاق در بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور است، انتخاب «پرهام رضایی» به عنوان جوان‌ترین رییس اتاق را به فال نیک گرفت و تاکید کرد: امید است اتاق البرز با تکیه بر دستاوردهای ده‌ساله اخیر خود و با خلاقیت تیم مدیریتی جدید، نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد تا از ظرفیت‌های اقتصادی استان در سطح محلی و ملی و حتی بین‌المللی، بهتر استفاده شود.

وی به مسئولان اتاق البرز توصیه کرد راه فعال‌تر شدن بزرگان اقتصاد استان در اتاق را هموار کنند تا زمینه حضور مستمر آنها در اتاق فراهم باشد.

شافعی افزود: اتاق در قانون به عنوان مشاور قوای سه گانه شناخته شده است. امید که با مشاوره منصفانه و مشفقانه اتاق‌ها، مقبولیت اتاق در نهادهای حاکمیتی برای مشورت‌دهی را افزایش دهیم. همچنین با توجه به این که اکثر مسئولان در طرح مشکلات با بخش خصوصی هم‌صدا هستند، اتاق‌ها با ارایه راه حل برای مشکلات، می‌توانند نقش بهتری در تحولات اقتصادی ایفا کنند.

شافعی اظهار امیدواری کرد که فعالان اقتصادی کشور متناسب با سهمی که در ایجاد اشتغال و پرداخت مالیات دارند، در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی نیز نقش داشته باشند.

وی تقویت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را یکی از راه‌های مهم توسعه اقتصادی استان‌ها دانست.

رئیس اتاق ایران اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب هفت سال است که در پیام نوروزی خود بر تقویت تولید تاکید می‌کند. لازمه اجرای فرمایشات ایشان آن است که تولید، جذاب‌تر از سایر فعالیت‌های اقتصادی باشد. متاسفانه در سال ۹۷ نسبت به ۹۶، از نظر نرخ تشکیل سرمایه در ماشین‌آلات، شاهد ۷ درصد تنزل بودیم. آمارهای اخیر نیز منتشر نشده است. رشد واسطه‌گری، دلالی و سفته‌بازی، نفس تولید را گرفته است.

شافعی افزود: تمرکز قدرت در کشور باید بشکند و به استاندارها و روسای سازمان‌های اداری استانی، اختیار بیشتری داده شود؛ چون تخصص آنها مسائل اقتصادی است و شرایط را بهتر از مدیران مرکزنشین درک می‌کنند. 

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات