شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

یادداشت میهمان؛

نامگذاری هشتگرد جدید بی‌توجه به پیشینه و موقعیت اراضی

روستای تاریخی فشند با قدمتی ۳۰۰۰ ساله در مرکز شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. همسایه‌ی جنوبی این روستا  (شهر جدید) در اراضی فشند بنا شده است و از سال ۱۳۶۹ تاکنون این شهر فاقد نام بود. طبق دستورالعمل نامگذاری شهرهای جدید کشور، شهر تازه تاسیس در اراضی روستا که قدمت آن طولانی می‌باشد، باید اسم آن روستا برای آن شهر تازه تاسیس در نظر گرفته شود. اما...

به گزارش رمزگشانیوز؛  - حمیدرضا ارمندپیشه- روستای تاریخی فشند با قدمتی ۳۰۰۰ ساله در مرکز شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. این روستا از شمال به کوه‌های البرز و طالقان از غرب به روستای سیفدارک و از جنوب به روستای خور و شهرجدید هشتگرد و از شرق به روستای اردهه و کوشک زر منتهی شده است.

 روستای فشند منطقه‌ای ییلاقی است که رودخانه‌ای بسیار زیبا در آن جریان دارد و برای آبیاری باغات کشاورزی گیلاس و گردو و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 بزرگانی شهیر مانند استاد امینی، پروفسور غفاری و دکتر ساعدی و بسیاری دیگر در این خطه سر سبز متولد شده‌اند.

شایان ذکر است که همسایه‌ی جنوبی این روستا  (شهر جدید) در اراضی فشند بنا شده است. لذا از سال ۱۳۶۹ تاکنون این شهر فاقد نام می‌باشد و طبق دستورالعمل نامگذاری شهرهای جدید کشور شهر تازه تاسیسی که در اراضی روستا که قدمت آن طولانی می‌باشد، باید اسم آن روستا برای آن شهر تازه تاسیس در نظر گرفته شود.

اما برخی از مسئولین دستورالعمل نامگذاری را نادیده گرفتند و اسامی دیگری را به فرمانداری و استانداری پیشنهاد کردند.

بنابراین با توجه به در نظر گرفتن خواسته مردم در وهله اول و با توجه به دستورالعمل نامگذاری اسم شهر جدید هشتگرد به فشند که از مسئولین دلسوز از فرماندار محترم ساوجبلاغ، استاندار محترم البرز و وزیر محترم کشور استدعای عاجزانه و خالصانه داریم که هویت و پیشینیه ما را باتوجه به اینکه تمامی اراضی شهرجدید در پلاک ثبتی ۳۱۴ فشند واقع شده به ما برگردانید.


انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات