جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با پیام ویدئو کنفرانسی رئیس قوه قضائیه

ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فردیس افتتاح شد

مراسم بهره‌برداری از ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان فردیس با پیام ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام والملسمین رییسی - رییس قوه قضاییه- روز یکشنبه همزمان با طرح‌های دیگر این قوه در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سید ابراهیم رییسی» که همزمان با نخستین روز از هفته قوه قضاییه در مراسم افتتاح مجازی پروژه‎های عمرانی قوه قضاییه سخن می‎گفت، با تقدیر از زحمات مسئولان در عملیاتی کردن این پروژه‎ها، هدف اصلی دستگاه قضا را احقاق حق مردم و ابطال باطل عنوان کرد.

وی با اشاره به بهره‎برداری از پروژه‎های مربوط به شورا‌های حل اختلاف، از تقویت این شورا‌ها در دوره تحول قضایی سخن گفت و تصریح کرد: صلح و سازش از تأکیدات دین و بزرگان دین ماست و هرچه فرهنگ صلح و سازش تقویت شود، شاهد کاهش پرونده‎های قضایی خواهیم بود.

حجت الاسلام والملسمین رییسی در ادامه بر لزوم تبدیل زندان‎ها به آموزشگاه نیکی‎ها تأکید کرد و گفت: زندان باید مرکز اصلاح مجرمین باشد و همه ما و حتی زندانیان و خانواده‎های آن‌ها احساس کنند که شخصیت زندانی در آنجا بازسازی می‎شود.

رییس قوه قضاییه با اشاره به بهره‎برداری از پروژه‎های عمرانی مربوط به سازمان پزشکی قانونی در اقصی نقاط کشور تأکید کرد که نظرات تخصصی و کارشناسی سازمان پزشکی قانونی از مهم‌ترین مستندات قضات در قضاوت و صدور احکام قضایی است.

رییسی با اشاره به اعتماد عمومی به سازمان پزشکی قانونی و لزوم پاسداشت این اعتماد از سوی مدیران و کارکنان این مجموعه، به پزشکان متخصص و متدین و متعهد این سازمان متذکر شد که برای استحکام هرچه بیشتر آرای قضایی در اظهار نظرات خود نهایت دقت را داشته باشند.

رییس قوه قضاییه در پایان از همکاران خود در همه بخش‌های دستگاه قضا خواست که با استمداد از روح امام و شهدا، بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند تا نتیجه عملکرد دستگاه عدلیه و سازمان‎های وابسته به آن رضایت خداوند متعال و افزایش اعتماد عمومی به نظام قضایی جمهوری اسلامی باشد.

در این مراسم ۴۷ پروژه مهم عمرانی دستگاه قضا در ۲۴ استان کشورمان به ‎صورت ویدئو کنفرانس مورد بهره‎برداری قرار گرفت که ساختمان ثبت اسناد و املاک فردیس از جمله این پروژه‎ها بود.

در ۷۵ درصد از اراضی شهری استان البرز  طرح کاداستر اجرا شده است

رییس کل دادگستری استان البرز در آیین گشایش این ساختمان گفت: توسعه ساختمان‌های قضایی در استان البرز یکی از راه‌های ارائه خدمات و تکریم مردم است.

«حسین فاضلی هریکندی» افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان موفقیت‌های خوبی را در بخش‌های مختلف کسب کرده و حدود ۷۵ درصد از اراضی شهری استان طرح کاداستر اجرا شده است.

وی افزود: همچنین تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و منابع طبیعی طبق گزارش مدیران کل ثبت اسناد و منابع طبیعی استان به خوبی پیش رفته است.

البرز در ثبت شرکت‌ها برتر کشوری شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز نیز اعلام کرد که این استان در ثبت شرکت‌های مختلف تولیدی و خدماتی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

«شهریار کناریوند» افزود: طرح الکترونیکی کردن خدمات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با سرعت در حال انجام است و اکنون بخش عمده خدمات از جمله در شهرستان فردیس به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

کناریوند توضیح داد که این ساختمان ظرف کمتر از یک‎سال در فضایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع و با تخصیص اعتباری ۸ میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۱۵۵۰ بنا شده و به بهره‎برداری رسیده است.

کناریوند افزود: سال گذشته بیش از ۳۷ هزار سند مالکیت در شهرستان فردیس صادر شد. اکنون تمام استعلام‌های ثبتی در شهرستان فردیس یک روزه انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز گفت: ۴۸ دفتر اسناد رسمی، هشت دفتر ازدواج و پنج دفتر طلاق در شهرستان فردیس فعال است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات