پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

سایه سنگین کرونا بر آموزش و پرورش؛

مدارس پرجمعیت زوج و فرد می‌شوند

حاجی میرزایی ضمن اعلام  استفاده از آموزش‌های ترکیبی در در فضای آموزشی آینده، فلسفه دایر بودن مدارس در روزهای پنجشنبه را اجرای طرح «سه روز، سه روز» توصیف کرد و گفت: علاوه بر اینکه طرح زوج و فرد در مدارس پر جمعیت اجرا می‌شود، ممکن است بخشی از آموزش‌ها در فضای مجازی و بخشی در مدرسه ارائه شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ صبح امروز «محسن حاجی میرزایی» در اولین روز تابستان در حاشیه بازدید از حوزه امتحان نهایی دبیرستان ماندگار البرز تهران، اظهار کرد: نمی‌توانیم با فرض وجود کرونا زندگی را تعطیل کنیم. لذا طرح زوج و فرد در مدارس پرجمعیت اجرا می‌شود. دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم می‌شوند عده‌ای سه روز در هفته در روزهای زوج و عده‌ای نیز در روزهای فرد در مدرسه حضور خواهند داشت.

عضو دولت تدبیر و امید ادامه داد: در مناطق سفید و دارای جمعیت کم ‌دانش‌آموزی مدارس روال عادی را طی خواهند کرد البته استفاده از فضای مجازی برای ارائه آموزش‌ها حتی در شرایط سفید، تداوم خواهد داشت و فیلم‌های تدریس باکیفیت در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت. همچنین برگزاری آزمون‌های هماهنگ در کشور از طریق فضای مجازی ظرفیت خوبی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انجام صحیح یک کار مستلزم مشارکت همه افراد است، موظفیم حداکثر تلاش را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی داشته باشیم، لذا کسانی هم که وظیفه حمل‌ونقل‌های عمومی را بر عهده دارند قطعاً تلاش خواهند کرد پروتکل‌های بهداشتی در آنجا رعایت شود. خانواده‌ها نیز موارد مذکور را رعایت می‌کنند دانش آموزان نیز در ماه‌های اخیر آموزش‌های لازم را فراگرفتند و خوشبختانه امتحانات نهایی در فضای مطلوبی در حال برگزاری است.

حاجی میرزایی گفت: باید خود را با زیست‌بوم جدید وفق دهیم و با حداکثر استفاده از این فرصت سعی کنیم تا آموزش‌ها و تدریس‌های برتر را در اختیار دانش‌آموزان در سراسر کشور قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی سناریوهای مختلفی را پیش‌بینی کردیم، از آموزش‌های ترکیبی در در فضای آموزشی آینده، خبر داد و گفت: ممکن است بخشی از آموزش‌ها در فضای مجازی و بخشی در مدرسه ارائه شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات