سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

۲۰۰۰ مدل شستشوی دست با استفاده از هوش مصنوعی

 «فوجیتسو» با ترانه «تولدت مبارک» به مقابله با کووید ۱۹ رفت

همزمان با شیوع کرونا ویروس و همه گیری آن، از سوی سازمان بهداشت جهانی بر رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از جمله نحوه درست شستن دستها تاکید شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ بر اساس  گزارشی که سایت «یو اس نیوز» منتشر کرد: سه ماه پس از آن که سازمان بهداشت جهانی  از دو بار خواندن ترانه «تولدت مبارک» در حین شستن دست برای مقابله با کرونا ویروس به افراد توصیه کرد. شرکت فوجیتسو ژاپن در این زمینه مانیتور هوش مصنوعی را ایجاد کرد درحالی که به گفته این شرکت، می‌تواند به منظور شستن دست به صورت درست برای  افراد حوزه مراقبت‌های بهداشتی، هتل‌داری و صنایع غذایی به خوبی  کاربرد داشته باشد.

به گفته فوجیتسو، هوش مصنوعی می‌تواند حرکات پیچیده دست و حتی وقتی افراد از صابون استفاده نمی‌کنند را تشخیص دهد. این فناوری بر اساس نظارت بر میزان  آلودگی طراحی شده است که می تواند حرکات بدن را تشخیص دهد.

«گنتا سوزوکی»، محقق ارشد شرکت فناوری اطلاعات شرکت فوجیتسو گفت: مسئولان صنایع غذایی و کسانی که درگیر مشاغل مرتبط با کرونا ویروس هستند مشتاق استفاده از آن هستند و البته فوجیتسو هنوز به طور رسمی زمان عرضه این فناوری  به بازار را اعلام نکرده است.

از سوی دیگر، اگرچه همه‌گیری  کرونا ویروس و متعاقب آن عواقب اقتصادی  به شرکتهای مختلفی از رستوران‌ها گرفته  تا تولیدکنندگان خودرو آسیب رسانده است، اما در عین حال برای شرکت‌هایی که قادر به استفاده از فناوری‌ها از بازارهای نوظهور محصولات مرتبط با کرونا ویروس هستند، فرصتی برای ایجاد مشاغل جدید محسوب می‌شود.

این فناوری هوش مصنوعی بررسی می‌کند که آیا مردم شش مرحله شستشوی دست که از سوی وزارت بهداشت ژاپن و بر طبق دستورالعمل‌های صادر شده توسط سازمان بهداشت جهانی  را کاملا انجام می‌دهند. برای مثال،  کف دست خود را تمیز کنند، شست خود را، بین انگشتان و اطراف مچ دست خود را شسته و ناخن‌های خود را می‌مالند.

در همین راستا، شرکت به همراه توسعه دهندگان، ۲۰۰۰ مدل شستشوی دست را با استفاده از صابون‌های مختلف و حوضچه‌های شستشو ایجاد و همچنین  کارمندان فوجیتسو در این کارآزمایی‌ها شرکت کردند، درحالی که این شرکت به افراد دیگر در ژاپن و خارج از کشور نیز کمک می کند تا  برای توسعه هوش مصنوعی به منظور شستن درست دست همراه شوند. سوزوکی گفت: هوش مصنوعی می‌تواند برای هر ترانه دیگر به جز «تولدت مبارک» جهت شستشوی دست برنامه‌ریزی شود، در حالی که  این مساله به خریدار آن بستگی دارد.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات