شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نام نخستین ایرانی در فهرست کمیته بین‌المللی جوان جهانی؛

کارآفرین کرجی با طراحی پلتفرم «توانیتو» خوش درخشید

 «وحید رجبلو» کارآفرین دارای معلولیت با طراحی پلتفرم «توانیتو» برای نخستین بار نام ایران را در فهرست کمیته بین‌المللی جوان جهانی (JCI) قرار داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «وحید رجبلو» پسر 30 ساله کرجی با بیماری ژنتیکی SMA به دنیا آمد و به مرور قدرت دست‌ و پایش را از دست داد. اما با این وضعیت او ۱4 سال است که وارد بازار کار شده و به طراحی وب مشغول است.

این کارآفرین کرجی که دارای معلولیت 98 درصدی است، به‌عنوان نخستین ایرانی در لیست 20 جوان شایسته و تأثیرگذار کمیته بین‌المللی جوان جهانی  (JCI) قرار گرفت.

او توانسته است پلتفرم «توانیتو» را طراحی کند که در حال حاضر 13 هزار کاربر دارد و 17 کارمند تمام‌وقت در آن مشغول به کار هستند. از زمان ساخت این پلتفرم سه سال می‌گذرد که مورد توجه کمیته بین‌المللی جوانان جهانی (JCI) قرارگرفته است.

کمیته بین‌المللی جوان جهانی حدود 103 سال است که تأسیس‌شده و در ۱۲۵ کشور دنیا فعال است و 11 میلیون نفر عضو دارد. با کمک این کمیته هر سال 10 جوان شایسته و تأثیرگذار جهان معرفی می‌شوند و وحید رجبلو به‌عنوان اولین ایرانی در لیست 20 نفره این کمیته قرار دارد.

کمیته بین‌المللی جوانان جهان (JCI)، مأموریت دارد تا با فراهم کردن فرصت‌های توسعه برای توانمندسازی جوانان، تاثیر مثبتی بر جهان داشته باشد.

بنابراین گزارش، «توانیتو» پلتفرمی با شعار «همراه کسی که نمی‌تونه از خونه بیرون بره» نزدیک به یک هزار خدمات‌ دهنده فعال دارد و در حوزه‌های سلامت، پزشکی، توان‌بخشی، آموزش و خدمات عمومی به شهروندان ایرانی خدمت‌رسانی می‌کند.

در این پلتفرم افراد دارای معلولیت و بدون معلولیت می‌توانند از خدمات آنلاین استفاده کنند.

رجبلو لینک مشارکت در رأی‌گیری را با مخاطبان خود در حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است و مردم می‌توانند با رأی خود از نام ایران و وحید رجبلو به‌عنوان اولین نماینده کشورمان در این رویداد بین‌المللی حمایت کنند.

برای حمایت از این جوان شایسته ایرانی کافی است سری به حساب او در اینستاگرام به نشانی vahid.rajabloo بزنید و با رای خود از او حمایت کنید.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات