جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا دو هفته دیگر؛

طرح الزام استفاده از ماسک ابلاغ می‌شود

به‌زودی طرح الزام به استفاده از ماسک در مراکز سربسته و پرتجمع تصویب و ابلاغ می‌شود تا بدون اعمال تعطیلی، فعالیت‌های مختلف اجتماعی ادامه پیدا کند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  حجت الاسلام حسن روحانی امروز، ۳۱ خرداد، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، از آماده‌شدن طرح الزام استفاده از ماسک در اماکن تا دو هفته‌ دیگر خبر داد.

رئیس‌جمهور گفت، رفتار ویروس کرونا کمی در حال تغییر است و رفتار ثابتی ندارد اما این ویروس خود به خود از بین نخواهد رفت و نمی‌توانیم بگوییم دو ماه دیگر از بین می‌رود؛ بنابراین باید خود را برای مقابله‌ای بلندمدت آماده کنیم.

 روحانی گفت: ما نمی‌توانیم کاری کنیم که مردم مصونیت کامل داشته باشند. خود باید به فاصله‌گذاری توجه کرده و در تجمعات حضور پیدا نکنیم؛ همچنین بهداشت فردی را مراعات کرده و حتما ماسک بزنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بر اساس تصمیماتی که امروز در ستاد اتخاذ شد، تا یک یا دو هفته‌ آینده طرح الزام پوشیدن ماسک در نقاط قرمز و برای برگزاری اجتماعاتی که ضروری است آماده می‌شود. البته روحانی می‌گوید تا قبل از به‌جریان‌افتادن این طرح، باید ماسک به‌وفور و با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد.


به‌گفته‌ی روحانی، امروز مقرر شد تا در هر استانی که کرونا در شهرستان‌هایش اوج می‌گیرد، ستاد استانی بلافاصله محدودیت‌های ضروری را اعمال کند.

از زمان آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ تاکنون به‌نظر می‌آید که توصیه‌های متخصصان سلامت درباره‌ لزوم استفاده از ماسک برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا هر روز درحال تغییر است؛ اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) اکنون به‌طور رسمی توصیه می‌کند که تمام افراد به‌جز کودکان زیر ۲ سال در محیط‌های عمومی ماسک‌های پارچه‌ای یا هر نوع پوشش دیگر به‌صورت بزنند.

دو هفته‌ پیش بود که سازمان بهداشت جهانی، در نهایت تأثیر استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را تأیید کرد. بر اساس مطالعات جدید، پوشیدن ماسک تا ۴۰ درصد ریسک ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.

 انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات