چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

فاصله بین دو دوره المپیک هشت‌ساله می‌شود؟

«لغو المپیک» اولویت عجیب نامزد انتخاباتی فرمانداری توکیو

ستاره اسبق سینمای ژاپن متعهد شد تا در صورتی که در انتخابات فرمانداری جدید توکیو در ماه جولای رای بیاورد، المپیک و پارالمپیک به تعویق افتاده توکیو را لغو کند.

به گزارش رمزگشا  «تارو یاماموتو» انصراف توکیو را از میزبانی المپیک ۲۰۲۱ اولویت اصلی خود در صورت پیروزی در انتخابات عنوان کرد.

ستاره ۴۵ ساله سینمای و تلویزیون ژاپن در برنامه‌های خود برای پایتخت این کشور، هشت سیاست اضطراری معرفی کرده است.

وی در تارنمای کمپین انتخاباتی خود نوشت: با توجه به آلودگی‌های ویروس کرونا در سرتاسر جهان، برگزاری المپیک در سال آینده غیرممکن خواهد بود. اگر به برگزاری المپیک متعهد بمانیم، قادر نخواهیم بود تا به طور درست موج دوم و سوم ویروس را مدیریت کرده و هزینه اضافی به بار خواهد آورد.

«توشیرو موتو» مدیر اجرایی توکیو ۲۰۲۰ هفته گذشته اعلام کرد که ۸۰ درصد ورزشگاه‌ها برای بازی‌های سال آینده آماده شده است، اما اذعان داشت که وی «نمی‌تواند قول بدهد که المپیک و پارالمپیک به طور قطع در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.»

ژاپن حدود ۳ میلیارد دلار از طریق حامیان داخلی برای بازی‌های سال آینده جذب کرده است.

«یوریکو کویکه» فرماندار فعلی توکیو که انتظار می‌رود به راحتی در انتخابات آینده پیروز شود، به تازگی گفت که «۱۲۰درصد» تلاش خواهد کرد تا توکیو به عنوان نماد پیروزی انسان بر کرونا، از بازی‌ها میزبانی کند.

یاماموتو خیلی دیر تصمیم گرفت تا در انتخابات ماه جولای شرکت کند. او تقریبا هفت سال به عنوان عضو مجلس مشاوران فعالیت کرده است.

یاماموتو که در فیلم اکشن و مشهور نبرد سلطنتی محصول سال ۲۰۰۰ ایفای نقش کرده است، همچنین تعهد داده است که به هر نفر ۹۰۰ دلار به عنوان کمک کرونایی اعطا کند.

کمیته بین‌المللی المپیک صراحتا اعلام کرده دیگر امکان ‏تعویق المپیک وجود ندارد و تابستان ٢٠٢١ آخرین فرصت برای برگزاری این رویداد است، بنابراین باید منتظر ‏باشیم تا نهایتا در ماه‌های ابتدای‌سال ٢٠٢١ تصمیم قطعی درباره برگزار شدن یا نشدن المپیک توکیو گرفته ‏شود.‏


انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات