جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اطلاعات جدید از جاسوس سیا و موساد

خانواده موسوی‌مجد مقیم سوریه هستند

خانواده متهم به جاسوسی برای سازمان سیا و موساد که به‌زودی اعدام خواهد شد، مقیم سوریه هستند.

به گزارش رمزگشا نیوز، سخنگوی قوه قضائیه در آخرین اظهارنظر خود، درباره صدور حکم اعدام «محمود به موسوی‌مجد» گفت: این پرونده در سال ۹۷ و ۹۸ بوده است. متهمان دیگر را حضور ذهن ندارم. حکم او صادر شده و قطعیت پیدا کرده است و توضیح هم دادیم که دستگیری ایشان به حادثه تروریستی سردار شهید سلیمانی ارتباطی نداشته است. در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته، اطلاعاتی از حوزه‌های پایه و نظامی ما به‌ویژه درباره وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و همچنین ترددهای شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را هم به سرویس سیا و هم به سرویس موساد می‌داده است.

او درباره اینکه این فرد با کدام‌یک از سازمان‌های داخلی در ارتباط بوده است، گفت: ارتباطش به لحاظ اینکه بیشتر در سوریه بوده و خانواده‌اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیروهای جمهوری اسلامی ایران که در آنجا حضور داشتند، اطلاعاتی را از فعالیت آنها و حوزه فعالیت وزارت دفاع جمع‌آوری کرده و به دشمن می‌داده است.

لازم به توضیح است که نام و عکس این متهم برای اولین بار هفته گذشته منتشر شد و مشخص شد این فرد که تحت عنوان مدافع حرم در مقطعی در جبهه‌های سوریه و عراق فعالیت می‌کرده، با خارج از ایران ارتباط برقرار کرده و در قبال اخذ دلار آمریکایی در حوزه‌های امنیتی نیروهای سپاه قدس جاسوسی می‌کرد و محل‌های تردد شهید سرلشکر قاسم سلیمانی را در اختیار دشمن قرار داده بود.

سیدمحمود موسوی‌مجد، فرزند سیدکاظم که هم جاسوس سرویس سیا و هم جاسوس سرویس موساد بوده، برای نیروهای آمریکایی در سپاه قدس فعالیت می‌کرده است.

براساس برخی اطلاعات موجود، محمود موسوی‌مجد در قبال دریافت دلار به‌عنوان عنصری خودباخته اطلاعات را در اختیار کشورهای بیگانه و دشمن قرار داده است که با هوشیاری نیروهای گمنام امام زمان (عج) در هجدهم مهر ۹۷ بازداشت شد.

انگیزه سیدمحمود موسوی‌مجد وطن‌فروشی و دریافت پول عنوان شده است؛ اما هنوز اطلاعات کاملی درباره اینکه این جاسوس چه مواردی را به کشورهای بیگانه اطلاع داده است، در دست نیست.

این عنصر فریب‌خورده‌ در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه قدس اطلاعات را جمع‌آوری کرده و محل استقرار و ترددهای حاج قاسم سلیمانی را در اختیار بیگانگان گذاشته است. البته گفته شده است این فرد تحت عنوان مدافع حرم در مقطعی در جبهه‌های سوریه و عراق فعالیت کرده است.

موسوی‌مجد در تاریخ ۱۸ مهر ۹۷ بازداشت شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی او رسیدگی و در تاریخ سوم شهریور ۹۸ حکم اعدام او را صادر کرد که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه بازگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ چهارم اسفند ۹۸ بررسی مجدد پرونده حکم اعدام او را تأیید و دوباره پرونده را به دیوان‌ عالی کشور ارسال کرد و هم‌اکنون این حکم در دیوان‌ عالی کشور نیز تأیید شده است؛ البته براساس اعلام مرکز رسانه قوه قضائیه موسوی‌مجد هیچ نقشی در به ‌شهادت‌رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی نداشته است.

به نقل از شرق
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات