پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رئیس انجمن خیرین کشور:

کرج؛ شهری ثروتمند با افراد و امکانات بسیار است

رئیس انجمن خیرین کشور کرج را شهری ثروتمند با افراد و امکانات بسیار دانست.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ صبح امروز وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، اسدا... حیدری مدیر کل بهزیستی استان البرز، مهندس سلیمی رئیس مجمع خیرین کشور و جمعی از خیرین کشوری و استانی از بخش های مختلف شیرخوارگاه امام علی(ع) بازدید کردند.

واگذاری بخش اعظمی از فعالیت های البرز به بخش خصوصی
حیدری در بیان مشکلات استان البرز و چالش های موجود گفت: البرز ایران کوچک است و رنگین کمانی است از ایران و کلکسیونی از اقوام ایران زمین که زینت بخش این استان هستند. استان البرز افتخار دارد که بخش اعظمی از فعالیت های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده و در این زمینه موفق بوده است.

وی ادامه داد: بهزیستی استان دارای ۶۰۰ کارمند و پرسنل بوده  و ۸۱۰ موسسه، مرکز ومهد کودک به بخش خصوصی برون سپاری شده و در حال فعالیت می باشند و به خوبی امورات آن در حال انجام است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز افزود: چالش امروز البرز که لازم است در اینجا بازگو شود مهاجر پذیری استان است که بعد از استان تهران مهاجر پذیرترین استان کشور بوده و در سال گذشته ۹۰ هزار مهاجر را در خود جای داده است  و از این تعداد بخش عمده ای جامعه هدف سازمان بهزیستی هستند.

این مسئول در ادامه سخنانش گفت: البرز دارای ۲۴ مرکز شبه خانواده است که ۳ مرکز دولتی و ۲۱مرکز غیر دولتی هستند که مشخصا در شیر خوارگاه امام علی ۶۲ کودک نگهداری می شوند. در حال حاضر در استان البرز ۵۰۱ فرزند امداد بگیر وجود دارد.

حیدری درباره جذب خیرین گفت: خیرین خوبی در استان البرز هستند و ما با جلب اعتمادی که داشتیم‌ توانستیم خیرین بیشتری جذب سازمان بهزیستی کنیم. در شرایط موجود با کثرت جمعیت جامعه هدف با جذب امکانات دولتی رسیدن به اهداف سخت است و دست یاری به سمت خیرین داریم و تلاش بر این است که در راستای سیاست سازمان قدم برداریم.

کمک مالی به شیرخوارگاه سرمایه اخروی و عاطفی است
رئیس انجمن خیرین کشور نیز در این بازدید گفت: ۳۴ شیرخوارگاه در کل کشور وجود دارد که برطبق آیین نامه قبلی  شیرخوارگاه ها به صورت حاکمیتی اداره می‌شوند، که از این تعداد چهار شیرخوارگاه به صورت مشارکتی خیرین و بهزیستی اداره می شود و شیرخوارگاه امام علی(ع) تنها شیرخوارگاه استان البرز نیز جزء این چهار شیرخوارگاه است.

سلیمی در توصیف جایگاه خیرین و افراد خدمت گذار به کودکان بی سرپرست در نزد خداوند گفت: کسی که در شیرخوارگاه فعالیت می کند جایگاه ویژه ای در نزد خداوند دارد و کمک مالی به این کودکان و شیر خوارگاه هزینه نیست و سرمایه اخروی و عاطفی است.

این مسئول ادامه داد: کرج شهر ثروتمند با افراد و امکانات بسیار است و اکنون که اداره بهزیستی با امکانات دولتی و توان مالی برای خدمات بیشتر محدود است پس خیرین باید حمایت بیشتری از این سازمان داشته باشند.

انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات