جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۱۷۶ جان باخته در سقوط هواپیمای اوکراینی

صبح امروز یک فروند هواپیمای اوکراینی نزدیک فرودگاه امام خمینی (ره) سقوط کرد و ۱۷۶ نفر در این حادثه جان باختند.

به گزارش رمزگشا ، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR با شماره پرواز ۷۵۲، امروز چهارشنبه ساعت ۶:۱۲ از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیِف پرواز کرده بود که پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.
هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر کادر پروازی بوده است که تمام سرنشینان هواپیما جان باختند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی از بستگان جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خواست هرچه سریعتر برای نمونه برداری به مراکز پزشکی قانونی محل سکونت خود مراجعه کنند.
دکتر حامد نائیجی، در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ما افزود: بستگان درجه یک و در اولویت نخست پدر و مادر و در اولویت بعدی پدربزرگ و مادربزرگ هستند که باید توامان مراجعه کنند و اگر امکان دسترسی به این‌ها نبود فرزندان و همسر جانباختگان می‌توانند مراجعه کنند و اگر به هیچ کدام از این‌ها دسترسی حاصل نشد سایر بستگان مانند برادر، خواهر و عمو می‌توانند با همراه داشتن اوراق شناسایی حضور پیدا کنند.
وی گفت: نیاز نیست این افراد به تهران مراجعه کنند و می‌توانند به مراکز پزشکی قانونی محل سکونت خود مراجعه کنند و نشانی این مراکز در سایت سازمان به نشانی www.lmo.ir موجود است.
نائیجی افزود: چون فرآیند نمونه گیری و تشخیص زمان بر است از مراجعه به تهران خودداری شود و فقط بستگانی که محل سکونت شان تهران است به مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی کهریزک مراجعه کنند.
وی افزود: همکاران ما تا ساعت ۲۴ امشب پذیرای بستگان این جانباختگان هستند و از فردا صبح ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه نیز کار دریافت نمونه‌ها ادامه می‌یابد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کار نمونه برداری از بقایای اجساد نیز آغاز شده است؟ گفت: پیکر‌ها و قطعات تحویل همکاران ما شده و کار برای بررسی‌های اولیه آغاز شده است و همکاران ما در بخش ژنتیک و سرولوژی فعال هستند تا نمونه‌های لازم را بگیرند و پس از نمونه برداری از بستگان کار تطبیق پروفایل‌های استخراج شده صورت گیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه درباره علت سقوط هواپیما باید جعبه سیاه آن بررسی شود، گفت: تعداد جانباختگان ایرانی این سانحه ۱۴۴ نفر هستند.
آقای علی ربیعی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این هواپیما بعد از این که از زمین برخاست متأسفانه سقوط کرد، جعبه سیاه آن بلافاصله پیدا شد و بررسی جعبه سیاه می‌تواند به ما علت را بگوید.
آقای ربیعی افزود: وقتی هواپیما تیک آف می‌کند با سوخت بالایی که داشته هر چیزی ممکن است این انفجار را بوجود آورده باشد؛ سه دقیقه بعد از پرواز سقوط می‌کند ۱۷۶ نفر مسافر هم در آن حضور داشتند.
وی درباره جانباختگان سانحه هواپیما گفت: ۷۰ نفر مرد، ۸۱ نفر زن، ۱۵ کودک و یک نوزاد در میان جانباختگان هستند. ۹ نفر هم خدمه پرواز بودند.
سخنگوی دولت با بیان این که ۱۴۴ نفر از مسافران ایرانی بوده اند، اظهار داشت: ۱۱ نفر اوکراینی، ۱۰ نفر افغانستانی، ۹ نفر کانادایی، ۴ نفر سوئدی و یک نفر انگلیسی بوده است؛ در میان ایرانیان تعدادی پاسپورت کانادایی هم داشتند.
آقای ربیعی با اشاره به این که اطلاعات جدید به دست آمده به اطلاع همگان خواهد رسید، افزود: به خانواده جانباختگان تسلیت عرض می‌کنیم.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات