جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دستور برای ایجاد شورای حل اختلاف بخش‌های تولیدی به منظور حل مشکلات تولید کنندگان در البرز

رئیس قوه قضائیه گفت: مشکلات استان‌ها از یکماه پیش رصد شده و گزارش هیئت‌های اعزامی در شورای عالی قوه قضائیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش رمزگشا ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به استان البرز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای سفرهای استانی، به استان البرز سفر کرده‌ام تا به همکاران دستگاه قضا در استان و سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه سری زده باشیم و در جمع مدیران استان حضور پیدا کنیم. وی با اشاره به اهمیت آشنا شدن با نظرات مدیران استانی، گفت: یکی از برنامه‌های امروز حضور در شورای اداری استان البرز است.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری به اهمیت دیدار مردمی اشاره کرد و گفت: البرز از استان‌های است که تنوع جمعیتی زیادی دارد و در کنار پایتخت قرار دارد. شاهد کار و تلاش مسئولان این استان هستیم. آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه تنوع جمعیتی استان البرز در هیچ جای کشور مشاهده نمی‌شود، گفت: استان البرز یکی از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی است. این استان در حوزه فناوری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. وی اضافه کرد: در این سفرها با مشکلات از نزدیک آشنا می‌شویم و برای آن چاره اندیشی می‌کنیم. رئیس قوه قضائیه به مهاجرپذیری استان البرز نیز اشاره کرد و گفت: این پدیده باید برای همه مسئولان به ویژه در قوه قضائیه مورد توجه باشد. آیت الله رئیسی گفت: مشکلات استان‌ها از یکماه پیش رصد شده و وضعیت و گزارش هیئت‌های اعزامی در شورای عالی قوه قضائیه مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی تاکید کرد: تا جایی که امکانات اجازه می‌دهد برای رفع مشکلات گام برمی داریم هدف ایجاد توسعه در همه استان‌های کشور است.

همچنین امروز جلسه شورای اداری استان البرز با حضور آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

آیت الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فعالان اقتصادی را منشور جامع و کاملی برای اجرا دانست و افزود: لازم نیست بنده و امثال بنده یکبار دیگر وارد موضوع شویم و همین که فرمایشات معظم‌له را مدیران و دست‌اندرکاران کارخانجات و فعالان اقتصادی اجرا کنند، منشور جامعی برای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: از اینکه اختلافات در مراکز تولیدی، اختلافات بخش خصوصی با دولتی، اختلافات بخش‌های تولیدی با یکدیگر در شوراهای حل اختلاف حل شود و به دستگاه قضایی کشیده نشود، حتما استقبال می‌کنیم. شورای حل اختلاف را رییس کل دادگستری برای واحد‌های تولیدی فعال کند تا علاوه بر شورای گفت‌وگو که شورای خوبی برای مذاکرات بین دولت و بخش خصوصی، این اختلافات هم بتواند با همین ساز وکار حل شود و به دستگاه قضایی کشیده نشود.

 

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات