جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رئیس اداره ارزیابی تشکل های مردم نهاد:

با حداقل بودجه به مشکلات جوانان پاسخ دهیم

فراتر از قوانین و بخشنامه ها و با حداقل بودجه هایی که داریم، به حداقل های جوانان پاسخ دهیم و مشکلات آنها را پیگیری کنیم.

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ پاشا با حضور در نشست دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان البرز با مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: البرز امسال انتخابات مجمع خیلی خوبی را برگزار کرد و این انتخابات، یکی از انتخاباتی بود که در کشور در برخی از زمینه ها از لحاظ میزان مشارکت و نیز میزان فعالیت سمن ها رکورد زده است.

وی افزود: این باعث افتخار ماست که نهالی که تقریبا دو سه سال است کاشته شده و شکل گرفته است، امروز شاهد رشد و به ثمر رسیدن آن هستیم.

رئیس اداره ارزیابی تشکل های مردم نهاد اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان، رابطه بین سمن ها و مجامع استانی را یک رابطه مطالبه گری و پاسخگویی دانست و گفت: سمن ها باید از کسانی که به آنها رأی داده اند، مطالبه کنند و اعضای مجمع استان نیز باید پاسخگو باشند. این تمرین مطالبه و پاسخگویی را بایستی از اینجا شروع کنیم و در سطوح مختلف آن را به اجرا درآوریم تا هم مطالبه گران درستی داشته باشیم و هم مدیرانی را تربیت کنیم که پاسخگو باشند.

این مسئول در ادامه سخنانش گفت: کاری که در شرایط امروز کشور در حوزه مشارکت های اجتماعی نیاز داریم، این است که فراتر از قوانین و بخشنامه ها و با حداقل بودجه هایی که داریم، به حداقل های جوانان پاسخ دهیم و مشکلات آنها را پیگیری کنیم. ما اگر خودمان نتوانیم این فضا را فراهم کنیم، نباید از دولت هیچ انتظاری داشته باشیم.

پاشا با تشریح نگاه وزارت ورزش و جوانان طی چند سال اخیر، گفت: نگاه ما همیشه این گونه بوده که به همه درخواست ها رسیدگی کنیم و انتظار ما هم از اعضای مجمع این است که همین نگاه را داشته باشند و اگر کاری واقعا با یک بروکراسی ساده و یک نامه نگاری انجام می شود، مانع انجام آن نشوند.

وی با ارائه ی تعریفی که از ان. جی. او در دنیا وجود دارد، آن را یک ساختار سبک و بسیار چابک معرفی کرد و گفت: امروز برای جوانان زمینه ای فراهم شده که بتوانند فعالیت های خود را پیگیری کنند، پس از سازمان های مردم نهاد می خواهیم که در زمینه هایی که می توانیم با مشارکت هم کاری از پیش ببریم، طرح ارائه کنند تا برنامه و الگویی داشته باشیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات