سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

با داوری گلاب آدینه صورت پذیرفت؛

درخشش بازیگر البرزی در جشنواره سراسری آرخه

مرضیه ذاکری بازیگر نمایش «آوایی در زندگی» به کارگردانی احسان فلاحیان موفق به کسب مقام نخست بازیگری زن جشنواره سراسری آرخه شد.

فرزانه یوسفیان

به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ نمایش «آوایی در زندگی» از گروه نمایشی ردپاسارگاد تنها نماینده استان البرز و شرکت کننده در جشنواره ملی آرخه در تهران با موضوع تحکیم بنیان خانواده موفق به کسب رتبه بازیگری نخست زن در بخش نمایش های دو نفره و تندیس جشنواره شد.

نمایش آوایی در زندگی نمایشی در ارتباط با مشکلات زن و شوهر های تئاتری است که با وجود این مشکلات هنوز در صحنه هستند، نمایش اجرا می کنند و با دست خالی چراغ های سالن های تئاتر راروشن گذاشتند و...

احسان فلاحیان و مرضیه ذاکری بازیگران، الهه علیزاده دستیار مشاور کارگردان، هدیه فلاح پور دستیار کارگردان، شایان فلاحیان عکاس، مهدی دهقانی نور پرداز، سمیر مصلحی، کوروش خدابنده، فریماه رضایی و مانیا علی نیا موسیقی، رضا آقایی مدیر صحنه و نوید نوروزی منشی صحنه، نمایش «آوایی در زندگی» هستند.

گلاب آدینه، محمدعلی بهبودی و منوچهر اکبرلو، داوری بخش صحنه ای نخستین جشنواره ملی تئاتر آرخه را بر عهده داشتند. در مراسم اختتامیه این جشنواره از سیما تیرانداز و حمیدرضا نعیمی نیز تقدیر شد. مونا فرجاد، اردلان شجاه کاوه، فرزین محدث، نسیم ادبی، رضا بهبودی، اکرم محمدی، حمید رضا نعیمی، پدرام شریفی، سهیلا نجم، رضا بنفشه خواه، سیما تیر انداز، منوچهر اکبرلو و گلاب آدینه، هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

مرضیه ذاکری پس از دریافت جایزه خود، ضمن تشکر از مسئولان البرزی به دلیل حمایت شان نسبت به گروه نمایشی، از گلاب آدینه تشکر فراوان کرد. مراسم اختتامیه 23 آذرماه در هتل اسپیناس تهران با حضور 44 گروه شرکت کننده از سراسر کشور برگزار شد.

جشنواره تئاتر آرخه یک جشنواره سراسری در ایران با شعار "انسانم آرزوست" که حساس ترین موضوعات مبتلا به انسان در عصر جدید را در صحنه به چالش کشیده است. این جشنواره با مجزا کردن موضوعات و به کارگیری آن در قالب های چندگانه چالش ویژه ای را خلق کرد. نخستین جشنواره سراسری تئاتر آرخه، در بخش خصوصی با برنامه ریزی و سیاست گذاری های  تئاترون آرخه، با همکاری موسسه فرهنگی- هنری چند منظوره خوش نگار برگزار شد.

هدف از این جشنواره مواجهه با چالش های عصر نوین، توجه به معنای زندگی با گذر از همه باورهای سالم و سازنده ای که بشر در طول تاریخ پیش روی داشته است، توجه به آیین های لبریز از معنا و درک حکمت آمیز زندگی از زاویه دید ایرانیان فرزانه و حکیم و بررسی آثار بزرگانی همچون فردوسی، سعدی، مولانا، حافظ، عطار، خیام و...، ارائه سبک زندگی ایرانی که می تواند آیینه تمام نمای حقیقتی ژرف باشد در مواجهه با  آنچه در عصر نوین وجود دارد،  تلفیقی از قالب های نمایش سنتی و آیینی ایرانی مانند تعزیه، سیاه بازی، نقالی و همچنین بهره مندی از ساختارهای تئاتر غربی که می تواند بیانگر زندگی امروز ما باشد که در بزنگاه این دو سبک و شیوه به جریانی رو پیش بازنمود یافته است، ارائه تعریف های درست، سالم و سازنده به تئاتر خصوصی که در دوران گذار دچار بلاتکلیفی ها و انحطاطات دامن گیری شده است و بشود با ارائه الگوهای بهتر مسیر قابل رشد و شکوفایی را برای تئاتر خصوصی ترسیم کرد، مخاطب سازی تئاتر که بشود با تبلیغات و هماهنگی و ارائه آثار با کیفیت چنین هدفی را ممکن گردانید و گام نهادن در مسیر اهداف بین المللی در سال های آتی که بشود در رویارویی با آثار جهانی در بخش خصوصی امکان مطرح ساختن آثار ملی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/


 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات