جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساکنان  البرز شناسنامه های قدیمی خود را تعویض کنند

مدیرکل ثبت احوال البرز با اشاره به اینکه طی سال جاری بیش از ۹۰ هزار شناسنامه جدید در این استان صادرشده است از مردم استان خواست نسبت به تعویض شناسنامه های قدیمی خود اقدام کنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  محمود محمدی روز شنبه اظهار کرد: برای سهولت در دریافت خدمات از دستگاه های اجرایی نیاز به اخذ شناسنامه جدید است.

وی اضافه کرد: شناسنامه های قدیمی به دلیل فرسوده شدن و قدمت زیاد به مرور زمان تشخیص عکس با صاحب شناسنامه تطابق ندارد که می‌طلبد نسبت به تعویض آن تسریع شود.

محمدی افزود: تمام شناسنامه‌های ۲ برگی که صاحبان آن‌ها به سن ۱۵ سال تمام رسیده باشند یا شناسنامه‌هایی که صاحبان آن ها تغییر مشخصات سجلی نام و نام خانوادگی و تغییر سن با رأی مراجع ذی‌صلاح را دارد و همه شناسنامه‌های قدیمی (جلد قرمز) که به فرمت جدید شناسنامه‌ها تبدیل نشدند، باید تعویض شود .

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای تعویض شناسنامه باید به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی مراجعه کرده و درخواست تعویض را با تکمیل مدارک مورد نیاز ارائه کنند.

محمدی یادآور شد: برای تعویض شناسنامه جدید اصل شناسنامه به همراه ۲ قطعه عکس جدید با زمینه سفید. در صورتی که تغییری در مشخصات هویتی رخ داده باشد (نظیر تغییر نام یا نام خانوادگی) و ارائه مدارک مرتبط با آن تغییرات نیز الزامی است.

وی گفت: همچنین همراه داشتن شماره ملی پدر، مادر، همسر و فرزندان برای تکمیل فرم‌های مربوطه نیز الزامی است و در صورتی که ازدواج یا طلاق در شناسنامه فعلی ثبت شده باشد ارائه اصل سند ازدواج و طلاق نیز لازم خواهد بود ؛ همچنین اخذ درخواست تعویض شناسنامه صرفاً در دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال انجام می‌شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات