پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 آزادی 314 نفر از محکومان جرایم غیرعمد در استان البرز

رئیس کل دادگستری استان البرز از آزادی 314 نفر از محکومان جرایم غیرعمد با تلاش ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر تاکنون خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ حسین فاضلی هریکندی با تشریح عملکرد ستاد دیه استان البرز گفت: در سال جاری با تلاش‌های انجام شده در ستاد دیه استان در خصوص محکومان مالی و جرایم غیرعمد، در ۹ماه اخیر شاهد آزادی 314 نفر از محکومان بودیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: کل بدهی این محکومان بیش از 218 میلیارد تومان بود که از این مبلغ بخشی در قالب اعسار، بخشی دیگر با بخشش شکات و مابقی توسط ستاد دیه پرداخت و منجر به آزادی این محکومان شد.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی امر سازش و گذشت در جامعه، تصریح کرد: قطعا تلاش‌های انجام شده توسط ستاد دیه بدون همراهی شکات که از حقوق خود در قبال آزادی محکومان می‌گذرند میسر نبود.

رئیس شورای قضایی استان البرز به آزادی 63 نفر از محکومان جرایم غیرعمد در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در استان البرز اشاره کرد و یادآور شد: حرکت ارزشمندی که با ابتکار رئیس قوه قضائیه در کل کشور آغاز شد در استان البرز نیز عملیاتی و در نتیجه آن در هفته گذشته شاهد آزادی 63 نفر از محکومان مالی و جرایم غیرعمد بودیم.

رئیس ستاد دیه استان البرز با اشاره به اینکه در سال گذشته، اقدامات ستاد دیه استان منجر به آزادی 517 نفر از محکومان جرایم غیر عمد شده بود تصریح کرد: در سال جاری با توجه به روند کاهشی ورودی پرونده های مالی و جرایم غیرعمد به زندان ها، میزان آزادی زندانیان این جرایم نیز در استان البرز روند کاهشی داشته است.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات