سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شمارش معکوس تا اثبات میزبانی جام‌جهانی کشتی در ایران

طبق اعلام وزارت ورزش قرار است جام جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۹ با تغییر زمان در ایران برگزار شود، اما برای محقق شدن این اتفاق باید اتحادیه جهانی زمان جدیدی را برای برگزاری اعلام کند.

به گزارش رمزگشا ، پس از اینکه کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی، برگزاری رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ تهران را بنا به دلایلی لغو کرد، متولیان ورزش کشورمان به تکاپو افتادند تا اثبات کنند هیچ مشکلی برای میزبانی این رویداد بین المللی وجود ندارد و اتحادیه جهانی با نیت های سیاسی و برخی فشارها این تصمیم را گرفته است.

در همان ابتدا متولیان فدراسیون کشتی در واکنش به این موضوع اعلام کردند تمامی اقدامات لازم برای برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در روزهای ۷ و ۸ آذرماه در تهران انجام شده بود و تصمیم اتحادیه جهانی مبنی بر لغو این مسابقات واقعا عجیب و سوال برانگیز به نظر می رسد.

از سویی دیگر وزارت ورزش هم دست به کار شد و با استناد بر حمایت و کمک وزارت امور خارجه و همچنین رایزنی با سفرای روسیه، گرجستان و ژاپن مدعی شد میزبانی این پیکارها با تغییر زمان در ایران قطعی است.

اما نکته قابل تامل اینجاست که تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی حدود یکماه زمان باقی است و هنوز مشخص نشده اتحادیه جهانی کشتی در صورت موافقت با درخواست ایران چطور می‌تواند این رویداد بین المللی که تاریخ سال ۲۰۱۹ بر آن حک شده را در این بازه محدود زمانی در ایران برگزار کند.

به ویژه اینکه طبق تقویم سال ۲۰۱۹ اتحادیه جهانی کشتی مسابقات کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های جهان هم باید طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ آذرماه به میزبانی بجنورد برگزار شود که البته تکلیف برگزاری این مسابقات در ایران هم هنوز قطعی و نهایی نشده است!

نکته مبهم دیگر آنکه با وجود رایزنی‌های فدراسیون کشتی و وزارت ورزش در خصوص میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی سال ۲۰۱۹ و اعلام این مطلب که برگزاری این مسابقات در تهران به شرط تغییر زمان قطعی شده، هنوز خبری از تصمیم اتحادیه جهانی کشتی مبنی بر  اعلام زمان جدید مسابقات نیست.

در همین خصوص حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی به  مهر گفت: «به دلیل آنکه تمامی اقدامات و تدارکات میزبانی جام جهانی انجام شده بود، هر زمان که اتحادیه جهانی به ما اعلام کند آمادگی برگزاری مسابقات را داریم و همچنان در انتظار ایمیل اتحادیه جهانی در خصوص اعلام زمان جدید مسابقات هستیم. طبیعتا با توجه به نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۹ میلادی امیدواریم این مسابقات تا اواخر آذرماه در تهران برگزار شود.»

طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان با تلاش فدراسیون کشتی، کمیته ملی المپیک و کمک وزارت خارجه و همچنین تماس با رئیس فدراسیون کشتی روسیه و استفاده از ظرفیت سفرای گرجستان، ژاپن و روسیه در تهران برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی با تغییر تاریخ در تهران قطعی شده است.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات