جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هشت هزار خانوار از جامعه هدف کمیته امداد البرز مستاجر هستند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: هشت هزار خانوار از جامعه هدف این نهاد حمایتی در استان مستاجر هستند که رفع مشکلات آنان از اولویت ها است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ محمد محمدی فرد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: درصدد هستیم ودیعه مسکن به صورت امانی و قطعی یا به صورت بلاعوض و وام قرض الحسنه برای مددجویان تامین کنیم .

وی با اشاره به خدمات ویژه برای چهار هزار نفر مشمول طرح ایتام در البرز بیان داشت: در این زمینه توانستیم به رتبه های اول کشوری دست یابیم.

محمدی فرد گفت: تا پایان سال ۹۸ تمام ایتام البرز خانه دار شدند و پس از این سال برنامه ریزی جدی برای تامین مسکن ایتام جدید در برنامه کاری قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای طرح استعداد شناسی شغلی و حمایت از توانمندی شغلی خانواده های نیازمند بیان داشت: با این طرح در تلاش هستیم بخشی از نیازهای معیشتی خانوارها را تامین کنیم.

کمک های ویژه به بیماران صعب العلاج ، خدمات تامین ما به تفاوت هزینه های درمان قرض الحسنه درمان از دیگر موضوعاتی بود ک مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با هدف خدمات دهی بهتر به جامعه هدف این نهاد اشاره داشت.

وی با اشاره به حمایت از ۶ هزار و ۲۰۰ خانوار ایتام و محسنین، هفت هزار و ۷۰۰ دانش آموز و ۶۸۰ دانشجو از سوی کمیته امداد استان البرز بیان داشت: در تلاش هستیم با هم افزایی امکانات بیشتری در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

محمدی فرد افزود: طی هشت ماه گذشته ۲ برابر افزایش عملکرد در حوزه ارایه تسهیلات اشتغال داشتیم که ۶ هزار و ۴۷۰ نفر برای اشنغال در سامانه رصد ثبت شده اند.

وی یادآورشد: پرداخت هزینه های اضطراری به خانواده های زیر پوشش ، پرداخت سه میلیارد تومان هزینه درمانی، خرید ۹۷ خانه مددجویان ، ۲۱۰ مورد تعمیر مسکن ، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام تحصیلی از دیگر اقدامات نهاد حمایتی کمیته امداد البرز در سالجاری بوده است.

۲۵۰ مرکز کمیته امداد البرز محله محور هستند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با اشاره به فعالیت ۲۵۰ مرکز این نهاد به صورت محله محور افزود: خانواده های نیازمند از سوی این مراکز مورد شناسایی قرار گرفته و از خدمات بهر مند می شوند.

وی با اشاره به مهاجرت سالانه ۱۰۰ هزار نفر به استان البرز بیان داشت: بخشی از این مهاجرت ها، مهاجرت دوم افراد پس از پایتخت است که البرز را انتخاب می کنند که برای این مهم نیز باید برنامه داشته باشیم .

اکنون ۲۸ هزار خانوار شامل ۵۲ هزار نفر از خدمات جامع کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز بهره می برند.  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات