printlogo


هشدار پلیس فتا البرز به کاربران درخصوص ترفندهای کلاهبرداری سایبری
هشدار پلیس فتا البرز به کاربران درخصوص ترفندهای کلاهبرداری سایبری
کد خبر: 14723
رئیس پلیس فتا البرز با اشاره به ترفندهای کلاهبرداری متخلفان سایبری در فضای مجازی و پیامکی به ویژه در ایام تعطیلات، از کاربران خواست پیامک‌های با لینک مشکوک را باز نکنند.
البرز- رمزگشانیوز؛ سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: کلاهبرداران با سوء استفاده از ایام تعطیلات با مهندسی اجتماعی و نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلف مانند پرداخت سهام عدالت، یارانه و از این قبیل موارد کرده و از کاربران کلاهبرداری می کنند.
وی اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.
جلیلیان گفت: کاربران بدون آگاهی وارد لینک های آلوده شده درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.
رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.
جلیلیان افزود: مرکز فوریت‌های سایبری به صورت شبانه‌روزی فعال است و شکایات مردمی در خصوص جرایم فضای مجازی در کمترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.
وی اضافه کرد: چنانچه کاربران با مشکلاتی درخصوص فضای مجازی روبه‌رو شوند، کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی هستند.
جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.
رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.






 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/14723